27.12.09 г.

on
Време е да се отдръпнем от диетите и гладуването и да обърнем внимание на балансираното, здравословно хранене. И разбира се, не можем да подминем японската кухня. Комбинирането на високопротеинови храни с достатъчно количество фибри е полезно за тонуса и жизнената енергия на съвременния човек. Ето защо оризър, рибата и водораслите станаха популярни в цял свят.

Основните компоненти на сушито са въглехидрати (ориз), микроелементи и фибри (водорасли) и протеини (риба и морски деликатеси). В диетологията има термин "химус" или стомашна каша: това е смес от хранителни вещества в хранителния тракт. За усвояването на тези вещества от организма, химусът трябва да има определен състав и съотношение на белтъчини, мазнини и въглехидрати. Ако в химуса липсват някои елементи, организмът ги набавя от своите "лични запаси". В случая със сушито това са мазнините, т.е. ако ядем суши,2 ние не само не получаваме мазнини, но допълнително ги изразходваме.
Соевый соус


Соев сос

Мненията за соевите продукти са противоречиви. Те имат и своите привърженици, и своите противници. Но въпреки това и двете страни са съгласни, че умерената консумация на соеви храни е полезна. Микроелементите, които се съдържат в соевия сос предпазват от рак на клетките и забавят стареенето на организма като цяло.

Wasabi (Уасаби
)

То придава на японската кухня необичайна острота. Васаби (Уасаби) се счита за японски евквивалент на европейския хрян, въпреки че тези  растения нямат нищо общо помежду си. В природата Уасаби расте край чисти горски потоци. Японските учени успяха да докажат, че този бестселър на японската кухня успешно се противопоставя на развитието на микроорганизми: например под въздействието на това растение умират Streptococcus mutans, които предизвикват кариес. Изотиоцианатът, който придава на Уасаби този остър и едновременно с това приятен вкус, притежава мощно антимикробно действие. Уасаби влияе добре на пристъпите на астма, възпрепяства образуването на тромбове, може да предотврати онкологични заболявания. Учените направиха изводи, че активните вещества, влизащи в състава на Уасаби разрушават механизмите на взаимодействие между клетките, вредни за човешкия организъм.

Джинджифил

Корените на джинджифила са ценени не само от готвачите, но и от лекарите: счита се, че той сгрява, подпомага храносмилането и предпазва от морска болест.

Водорасли Нори (Asakusa-Nori)

За готвене се използват изсушени, тънки като лист хартия ленти на морските водорасли Нори, принадлежащи на семейство Червени водорасли. Дължината на един лист от водораслите достига до 25 см, а широчината - около 5 см. Водораслите се изплакват с чиста вода, а след това се сушат на слънце, разположени върху бамбукови или дървени рамки.
Водораслите Нори са богати на растителни протеини, минерали и витамини. В търговската мрежа се предлагат мини-листи от водораслите с размер 8*3 см, в които се завива ориз за традиционна японска закуска. Понягота тези листи се продават пържени или покрити със сос на соева основа. Тъмните блестящи нори са по-вкусни, отколкото по-евтините червени нори.

1 коментара:

  1. Hello, I log on to your blogs regularly. Your writing style is awesome,
    keep it up!

    My blog post: continue Reading This

    ОтговорИзтриване

Благодарим за коментара! :)