30.08.09 г.

on
Почти в цял свят пазаруването онлайн е нещо съвсем обикновено и нормално, в България обаче на интернет покупките се гледа с недотам добро око...Защо?!


Българинът е на принципа "Oко да види - ръка да пипне" и тъй като е свикнал да бъде лъган е с дълбокото убеждение, че видиш ли "Абе мене в магазините, дето и пробвам, и пипам, и помирисвам ме лъжат, па камо ли тука дето на една картинка ще се навия пари да им давам за боклуците!!!Ай сиктир оттука!"...
Следващият момент е (ако все пак нещичко му е грабнало окото), че веднага се замисля над нещата, които ей така е подочул, че онлайн търговията е печеливша и си мисли :"Ся аз ще си дам парите тука,а отсреща на някакъв нехранимайко,който на малкия ми пръст не може да стъпи, и половината от това дето аз съм работил не е сънувал, ама е понаучил малко компютърни трикчета, и си седи пред бюрцето изпружил краката, ще му пълня джоба!...От к'ъв зор?!!?"

...Дотук добре - всичко ясно, всеки сънародник разбира прекрасно какво искам да кажа,НО! не всичко е така...
Предимствата на интернет покупките са доста, но тук аз ще спомена само основните:


В магазините и бутиците собствениците плащат наем, работни заплати,осигуровки
... и какво ли не щеш още, и неминуемо надценката, която слагат на продуктите си е огромна, защото иначе печалба няма да имат; при онлайн търговията обаче тези разходи са спестени, следователно стоката е по-евтина.
Да не говорим, че има качествени марки козметика, които се намират доста трудно в търговската мрежа ( в някои случаи дори отсъстват), но могат да бъдат лесно поръчани онлайн с гаранция за качество и на достъпни цени. 
А и в крайна сметка, ако сте решили да си купувате любимия си парфюм, то той няма да мирише по по-различен начин,ако е избран от интернет, от колкото този в МОЛ-а примерно.

Поръчвали сте си пица до дома предполагам...Е - тя има същия вкус, какъвто и в пицарията, в която сте я хапвали, нали?Същото е и тук.
А ако все пак Ви е страх, че ще купите "боклук" не забравяйте, че 90% от интернет търговците предлагат на клиентите си възможността за връщане на стоката и възстановяване на парите,а също така и подмяна( на номер, цвят и т.н.)


Някой ще каже: "Да бе, аз ще чакам девет дена, десет часа да ми донесат нещата, пък после ще се занимавам и да ги връщам", добре, но и тук Ви убягва един момент - стоката достига директно до Вас,буквално до вратата Ви с куриер и Вие съвсем спокойно можете да си видите новата придобивка преди да я платите.А и времето за което ще получите избрания от Вас продукт е не повече от няколко дни( от поръчката до доставката) за цялата страна.

"Сладкото" на интернет пазаруването е, че докато си пиете кафето по домашни чехли получавате дълго мечтаните или необходими неща без дори да се налага да си "подадете носа навън"...хубаво предимство през зимния сезон ,нали? :) Да не говорим пък за хипер "услужливите" продавачки, които Ви "мятат" още с влизането Ви в магазина с безбройните си "професионални" съвети, въпроси и фалшиви усмивки...В повечето случаи след 3-4 такива "сблъсъка" на човек му идват на ум едни доста колоритни картини на тема "Как да удушим обслужващия персонал - бързо,лесно и ефективно".


.
Друго хубаво нещо на онлайн пазаруването е, че имате възможност да избирате между милиони артикули - извънредно богат асортимент, с който не може да се похвали нито един МОЛ, да не говорим за обикновен магазин. А ако сте по работа или на почивка някъде в провинцията, или на място,където няма толкова голям избор, а Ви се налага да закупите дадена стока ( било за подарък или за Ваши нужди) си е направо манна небесна

Няма да Ви лъжа - аз също бях страшно предубедена към пазаруването онлайн... до момента, в който реших да зарадвам дъщеря си с дългомечтана от нея тениска, с щампа на любим герой...Е, "обърнах" града с краката нагоре, но такова нещо така и не намерих, и тъкмо се бях отказала от идеята, убедена, че такава дреха няма никъде и не щеш ли попаднах на реклама в интернет за онлайн магазин, който не само, че предлага въпросната култова блузка, ами има и 1000 подобни вариации...Цената беша повече от приемлива и реших, че така или иначе "къде не съм ги дала тези пари защо пък да не я поръчам"...Няма нужда да споменавам, че продължавах да съм дълбоко убедена, че ще получа пълен боклук, който я ще се разтегли след 1-то пране, я ще се обезцвети, я нещо друго...Нооооо!Изненадата ми като видях какво дефакто съм купила беше наистина огромна. Тениската не само, че беше супер качествена и като материя, и като поставена щампа,и като марка, ако щеш, но и беше доста по-хубава от подобни нейни разновидности, предлагани из търговската мрежа...Доставиха ми я директно до вкъщи, без излишни многословности, без никакви усложнения и отрицателните помисли, които имах до момента за този вид пазаруване се спукаха като сапунено мехурче. Последваха и други поръчки - на други стоки, и до момента не съм била разочарована по никакъв начин, дори напротив.


Ще спра със суперлативите,преди да сте си помислили, че съм някакъв надъхан търговски представител на цялата интернет търговия ;), но се надявам, че поне малко съм Ви била полезна :)



Удобство онлайн


Онлайн бутици и магазини за красота и стил


FragranceX - Как да поръчаме онлайн?


PayPal - Регистрация в сайта стъпка по стъпка

2 коментара:

  1. Здравайте.За мен онлайн пазаруването е начин на живот.Така спестявам пари и нерви :)От изветно време пазарувам с методът Viaddress.Ето повече инфо:

    Когато се регистрираш там ти се прави виртуален адрес във щатите,благодарение на който можеш да пазаруваш сайтове,предлагащи продукти само за US граждани.Един голям + е,4е ако оставите Viaddress да ви плати поръчката и търговецът не приема международни карти-не ви се начислява такса.
    Опитайте,аз съм много доволен.Ето го и сайта:

    http://www.viaddress.com

    Ако има въпроси,моля пишете.

    ОтговорИзтриване
  2. Опитът ми с куриери от САЩ е минимален (10-тина поръчки), но почти всеки път избирам различна фирма. Лично моето мнение е, че http://www.viaddress.com си остава лидер в областта. Цените са непоклатими и доста под тези на конкуренцията. Пратката ми дойде в приемлив срок без да минава митници и тн.

    ОтговорИзтриване

Благодарим за коментара! :)