26.07.09 г.

on

Психология На Голямото Очакване
**********************************************

Тези начини са изведени от практиката от Стив Чандлър и Скот Ричардсън. Изберете тези от тях, които са успешни за вас. За всяка ситуация и всеки индивид те са различни. Трябва да се знае, че притеснението не мотивира.То прогонва хората далеч от вас.
Първата стъпка към мотивирането на другите е да разберете , че “Ако има проблем, проблемът съм аз." Когато разберете тази истина може да използвате и правилата. А те са:

1. Да знаеш откъде тръгва мотивацията. Ключът е да накарате хората сами да мотивират себе си. “ Да ръководиш е изкуството да направиш така, че някой друг да свърши нещо, което ти искаш да бъде свършено, защото той е поискал да го направи.” Дуайт Айзънхауър.

2.Учете се на самодисциплина. Тя е просто инструмент, който всеки може да ползва.
“ Дисциплина е да помниш какво искаш.” Сакс Фифт Авеню.

3.Настройте се за слушане. ” Не казвайте на хората как да правят нещата. Казвайте им какво да правят и да им позволите да ви изненадат с резултатите си.” Джордж С. Патън.

4.Бъди причината, а не следствието. “Повърхностните хора вярват в късмета. Мъдрите и силни хора вярват в причината и следствието.” Ралф Уолдо Емерсън. Добрият мотиватор задава въпроси като: Случването на какво, искаме да причиним днес? Какво искаме да постигнем?
Ако в очите на вашите слушатели вие сте причината, а не следствието, няма да е трудно да ги накарате да мислят съобразно този принцип.

5. Спрете да крикувате ръководството.” Две неща пречат на сърцето, да тичате по нанагорнище и да критикувате хората.” Бърнард Гимбъл.
Вие ще кажете защо? Защото по този начин отправяте 3 послания към подчинените си, които са много вредни за мотивацията. А те са:
• На тази организация не може да се вярва.
• Нашето собствено ръководство е срещу нас.
• Вашият собствен водач на екипа е слаб и безпомощен да се справи в тази организация.

6. Заемете се с едно нещо. “Мениджмънт означава да правиш нещата правилно; ръководството е да вършиш правилните неща”. Питър Дракър
Мотивацията изисква спокоен и целенасочен ръководител.

7. Винаги давай обратна връзка. “Лишаването от адекватна и своевременна обратна връзка е най-голямата жестокост, с която можем да се отнесем към друго човешко същество.” Чарлз Кунрад. Каквато и да е обратната връзка, дори и негативната, е по-добра от никаква. Но не бива да забравяме, че хората очакват истината.

8. Позволете на вашите хора да ви сътрудничат. “Аз не само използвам тези мозъци, които имам, но и тези които мога да взема на заем“.Удроу Уилсънл
Как да стане това?
Качеството на вашите умения зависи от въпросите, които задавате. Въпроси от рода :К-во става? К-во правиш? И други от този род не вършат работа. Въпросите, които следва да задавате са от рода –Какви са вашите идеи? Какво предлагате? Как да го направим? и т. н.

9.Ускорете промяната. ” Всяка организация трябва да бъде подготвена да изостави всичко, което прави, с цел да оцелее в бъдещето. “ Питър Дракър
Промяната трябва да се превърне в полезен навик на екипа. Промяната преминава през следните етапи:
• Възразяване. Това не става.
• Понижен интерес. Наистина не ми се занимава с това.
• Проучване. Как тази промяна може да бъде в моя полза.
• Приемане. Измислил съм как това да бъде от полза за мен и останалите .

10. Опознайте в хората си победителите и жертвите.”Този, който следва великото в себе си, ще стане велик. Този, който следва нищожното в себе си, ще стане нищожен." Мън Дзъ.
За да бъдете добър ръководител , не винаги е необходимо да демонстрирате позитивно мислене. Бъдете реалист.

11. Водете, като застанете начело. “Не може да промените хората. Вие трябва да сте промяната, която искате да видите в тях.” Ганди.

12.Възхвалявайте ролята на мисълта. “Великите хора са онези, които разбират, че мисълта е по-силна от всяка физическа сила, че мисълта управлява света.” Ралф Уолдо Емерсън.
“Хората се чувстват мотивирани само, ако мислят мотивиращи мисли.” Марк Аврелий

13. Казвайте истината бързо. Има толкова много добрини, които мога да направя, че просто не мога да чакам.

14. Не бъркайте грижата с натякванията.

15. Научете се да се справяте с вашите началници. “ Няма такова нещо като конструктивна критика”. Дейл Карнеги.

16. Изхвърлете пожарникарския моркуч. “Мъдрите ръководители и хората с големи постижения стигат до разбирането, че не могат да елеминират проблемите, както и че не трябва да се опитват.” Дейл Дотън.

17. Представете си картината. “ Не може да нареждате хората. Може да нареждате само инвентар. А хората трябва да бъдат ръководени.”Х.Рос Перо.
Как се става ръководител? Според Дейл Дотън ако:

• Мисли като герой / на кого мога да помогна/
• Работи като творец /какво друго мога да опитам/
• Отказ да бъдеш обикновен / преследвай съвършенство, после го унищожавай/
• Чествай събитията, но не си предписвай заслуги.

18.Управлявайте споразуменията, не хората.”Тези, които най-трудно дават обещание, най-много държат на него.” Жан Жак Русо.

19. Съсредоточете се върху резултатите. Управлявай резултатите, а не действията. Не върху извинението. Ръководителят трябва да е способен да промени организацията, която е без мечти, без дух и без визия за бъдещето...някой трябва да направи първата стъпка и да я събуди.

20. Насърчавайте резултатите. "Докато нямя отдаденост, има само обещания и надежди, но... никакви резултати.” Питър Дракър.
Опростявайте. Съсредоточете се върху резултата. Винаги ще получавате онова, върху което съсредоточвате силите си.

21. Направете игра.” Противно на мисленето , че животът е битка, той всъщност е игра на даване и получаване”. Флорън Сковън Шин

22. Знай каква е твоята цел. “Няма нищо толкова безполезно, както да правиш ефективно онова, което изобщо не трябва да бъде правено.” Питър Дракър.
Насочвайте действията си към задачи с най-голям приоритет. Спазвайте принципа 80/20. 20% от задачите носят 80% от резултатите.

23. Вижте какво е възможно. Ръководителите, които се отличават от другите, правят всичко възможно, за да повишат самооценката на своите служители. Когато хората вярват в себе си удивително е какво могат да постигнат. “ Хората се представят в съответсвие с образа, с който усещат , че другите ги възприемат.” Сам Уолтън
24.Наслаждавайте се на изкуството на конфронтацията.
“Да командваш означава да слушаш нито повече, нито по-малко.” Андре Мороа .
  • Една от хитростите , която използваш за да провокираш нарастваща мотивация у другите е така наречената от нас “изкуство на котфронтацията”. То показва на ръководителите как да превърнат изискването за отговорност от другите в удоволствие. Повечето мениджъри смятат това за трудна и черна работа. Но тя може да се превърне в удоволствие като се следва формулата.
  • Благодарност и оценка на служителя.
  • След това израз на вашето собствено доверие към него и какво очаквате . Аз вярвам в теб. Наех те заради това, което видях в теб. Виждам в теб дори повече възможности отколкото когато те наех. Аз държа на твоя успех. Искам да направиш кариера, да бъдеш щастлив и удовлетворен. Кажете на какво може да разчита на вас. Изразете какво правите, как се стараете всеки да получи справедливо заплащане, как по всяко време могат да се допитват до вас, как вие работите да осигурите необходимите средства за успех и т. н. Знайте , че 90% от мъмренията са разрушителни
  • Накрая потвърдете споразумението. Вие искате да следвате съществуващото споразумение. Ако няма съществуващо споразумение трябва да създадете такова. Споразуменията са съвместни творения. Те не са заповеди или правила. Когато едно споразумение не се спазва, необходимо е и двете страни да поставят всичките си карти на масата , като взаимно си помогнат , за да възстановят споразумението или създадат ново.
25. Поддържайте здраво его.
“Процесът, в който се учите да бъдете ръководител, е същият процес , в който се учите да бъдете цялостна и здрава личност”. Уорън Бенис.
Високото самоуважение е наше право по рождение. То има свое начало. Ако съм ръководител, то ще започне с моята собствена самоувереност. Един ръководител се нуждае от достатъчно здраво его. Здравото его пита - какво е необходимо да бъде направено? Разколебаното – как да избегна ситуацията? Изградете своята вътрешна сила, като правите онова, което трябва да бъде направено и се предвижвате към следващото.
26. Наемайте мотивираните.
“Най-добрият директор е този, който има достатъчно усет да избира подходящи хора за онова, което иска да бъде свършено, и се ограничава да им се меси, докато го правят.” Тиодор Рузвелт.
Най-добрият начин да създадете силно мотивиран екип е да наемете хора, които са вече мотивирани. При провеждането на интервю обърнете голямо внимание на допълнителните, наслагващите и неочаквани въпроси . Например. Къде сте работили? Защо напуснахте компанията? Защо според вас не сте се чувствали добре? Разкажете ми нещо повече за мениджъра си? И т. н.
27. Спрете да приказвате.
“Мярка за качествата на ръководителя е величината на хората, които избира да го следват” Денис А.Пийр- консултант по мениджмънт.
Вашата работа е да добиете усещане за нивото на мотивацията на човека срещу вас. Това може да направите само като му позволите да отговаря на въпрос след въпрос. Като ръководител, вие сте точно толкова добър, колкото хората, които наемате.Затова наемайте най-добрите.
28. Не приемайте тяхното “не мога.“ Едно от вашите умения като ръководител е да покажете на хората си, че те могат да постигнат повече, отколкото си мислят, че могат. Човек е способен на по-голяма самоотверженост и героизъм, ако е ръководен правилно.
29.Играйте едновременно и доброто и лошото ченге.
“Ако вашите действия вдъхновяват другите да мечтаят повече, да учат повече, да правят повече и да станат повече, то вие сте водач” Джон Куинси Адамс
Доброто ченге - грижещ се, наставляващ, инструктиращ ,подкрепящ, държи на думата си, хвали, благодари, и т.н. Ръководи чрез позитивна подкрепа.
Лошото ченге- не прави компромиси, не допуска никакви жалби и извинения, никакво хленчене, мързеливите няма къде да се скрият. Аз вярвам в теб , знам можеш да го направиш.
Само когато доводите на доброто ченге се изчерпат се пробужда лошото ченге.
30.Не полудявайте.
Има толкова много неща, които могат да бъдат дадени на другите. Един от най-добрите начини да се мотивират другите е да им се предостави да правят повече интересни неща. Това ще освободи време , което може да се използва за изграждане на мотивиран екип.
31.Спрете да опитвате да се харесвате.
Ключовият въпрос е “ Ако аз бях управляван от самия себе си, какво най-много бих се нуждал да направи моят ръководител точно сега? Отговорите могат да бъдат различни, но най-често те са:
  • Да узная истината.
  • Пълна и цялостна комуникация- какво става с мен и с вас?
  • Придържане към всички обещания.
32.Правете първо най-неприятното.
Напишете на лист хартия всички неща, които трябва да свършите в следващия ден и изберете като първо нещото, което е най-малко желано и започнете с него
33.Научете се да експериментирате.
“Целият живот е експеримент. И колкото повече експерименти толкова по-добре.” Ралф Уолдо Емерсън
34.Общувайте обмислено. Животът е комуникация. Комуникацията е източник на доверие, уважение във всяка една организация. Когато поемем пълна отговорност за начина, по-който общуваме се подобрява и организацията.
35.Следете резултатите.
Има ли нещо, което искате да подобрите? Открийте начин да го следите и отчитате резултатите. Любовта към играта, която е заложена във всяко човешко същество е нещото, на което може да разчитате. Колкото повече измервате нещата, толкова повече мотивация ще имат вашите хора да правят тези измерени неща.
36.Правете първо основните и неотложни неща.
37.Мотивирай с действие.
“Хората могат да бъдат разделени на 2 групи: тези, които тръгват напред и правят нещо и тези , които стоят кротко и питат защо това не е било направено по другия начин”Оливър Уендъл Хоумсл
Действащите прилагат тристепенна система, която им гарантира успех.
  • 1 Те решават какво искат да постигнат.
  • 2 Обмислят какво е необходимо да бъде направено, за да го постигнат.
  • 3 И просто го правят.
Те имат висока самооценка.
Действащият е този, който познава истинската дълбока радост от богатия на постижения живот. Репутацията на действащия човек мотивира и другите.
38.Опознайте възможностите на хората
39.Спорете със себе си .
“Страхувам се повече от армия от 100 овце, предвождана от лъв , отколкото от армия от 100 лъва , предвождани от овца” Талейран
Бъди безжалостен към себе си , докато спориш с хаоса, който се опитва да пусне корени в живота ти. Опрости живота си за да почувстваш пълнотата на своята сила.

40.Използвайте думите, за да ръководите.
Думите означават неща. Думите, които изразяват мисли, създават неща. Думите предават картини, енергия, емоции, възможности и страхове. Използвайте ги да предавате възможности, ентусиазъм, действия и успехи. Ще станете по силни, ако по често използвате въпроси като :
Кой би искал да благодари на някого в този момент? Какви възможности виждате? Какви са проблемите? Кой е виновен за това? Какво искаме? Каква е нашата цел? Какъв резултат бихме одобрили?

41.Използвайте положителни стимули.
“ Първото задължение на ръководителя е оптимизмът. Как се чувства вашият подчинен след среща с вас? Чувства ли се вдъхновен? Ако не, значи ви не сте никакъв ръководител.” Фелдмаршал Монтгомари.
Позитивния стимул е много по мощен за ръководене и възпитаваш човешкото поведение.

42.Покажете на хората си силата на “Не “.
“Както се вижда, през следващия век ръководители ще бъдат тези, които правят другите по- силни” Бил Гейтс.
“Да” на нещата, които са важни за тях и “Не” на нещата, които не са важни.

43.Нека хората ви са доброжелателни към клиента.
“Има само еди шеф- клиентът”. Сам Уолтън.
Клиентът може да уволни всеки един от компанията. Превръщане на отношенията с клиента в истинско приятелство.

44.За най голямото предизвикателство, използвай най - продуктивното време.
“Изглежда толкова трудно когато гледате какво ви очаква и толкова лесно, когато го направите.”Робърт Пърсинг.
Да се използва най продуктивното време за най голямото предизвикателство. Определете го и направете така, че то да бъде извършено в момент, когато сте зареден със сили и енергия.

45.Използвайте пълноценно 10 мимути.
“Никога няма да намериш време са нещо, ако искаш време, трябва
да си го освободиш сам” Чарлз Бъкстон.
Ето едно великолепно ръководство за това, как да се използват 10 минути.
Най - важните думи:
5 най важни думи. Аз съм много горд с теб.
4 най важни думи. Твоето мнение какво е ?
3 най важни думи. Ако обичате моля.
2 най важни думи. Благодаря ви.
1 най важни думи . Ти.

46. Уточни кое е това, което искаш да се показва.
“Дисциплината е мостът между целите и постиженията.” Джим Рон.
Съсредоточи се върху цифрите и те също ще пораснат. Онова, на което обръщаме внимание започва да расте. Насочете вниманието си върху проблемите, които ви делят от успеха.

47. Смекчи сърцето си.
“В живота напредва само онзи, чието сърце с времето става по - меко, кръвта по - топла, умът по - бърз, а духът му е умиротворяващ “ Джон Ръскин
Хората, които наистина успяват, възприемат идеята за всекидневно изграждане на взаимоотношенията с другия човек. Това може да стане като се задават въпросите:
Как мога да ги направя по - добри? Как мога да му услужа? Какво мога да допринеса за живота му днес? Как да му покажа ясно моя ангажимент към него? Как мога да го направя по щастлив? Как мога да улесня достъпа му до тази информация? Комуникацията решава всички проблеми. Да избягваш другия, ги влошава.
Ръководството не е формула или програма. То е човешка дейност, която идва от сърцето и зачита сърцата на другите.

48. Карай хората да приключват.
“Нищо не е толкова изморително, колкото безкрайното присъствие на някоя незавършена задача.” Уилям Джеимс.
Важното не е, че са оставяни несвършени неща. Важната е непрекъснатата подсъзнателна ангажираност на техния мозък с мисълта, че не са ги свършили. Това постоянно изцежда тяхната енергия, източва тяхната продуктивност.

49. Малко математика.
“Ние преживяваме с онова, което вземаме, но живеем с онова, което даваме” Уинстън Чърчил.
Когато сте настроен позитивно, вие добавяте по нещо +. Когато сте негативно настроен, вие лишавате от нещо разговора, срещата или взаимоотношениято част от което сте и вие. Ако много пъти сте негативно настроен, вие лишавате взаимоотношенията си от толкова много неща, че накрая не остава никакво взаимоотношение. Плюсът добавя. Минусът отделя, отнема. В това просто уравнение се изписва законът на вселената.
“ Ние или правим себе си нещастни, или правим себе силни. Обемът на работа е един и същ” Карлос Кастанеда.

50 Включвайте се.
Доброто ръководство поощрява духа на включване. Източник на включването е собствената решимост да имаш интересен живот. Истинските ръководители не създават негативен образ на своите компании. Мениджърът, който е взел нещата в свои ръце казва:
-Хей, аз не смятам да обсъждам това нещо. Обсъждането е загуба на време. Включвам се. Защо ли? Защото си струва да се включа, защото това ми дава повече енергия, прави работенето по забавно. Аз заслужавам да бъда по - щастлив на работното си място и от опит знам, че има полза от това да се включиш.

51.За да мотивирате другите, първо се отпуснете.
“Уплашеният капитан създава уплашен екипаж.” Листър Синклер
За да живеете успешен живот е необходима концентрация и релаксация. Ако започнеш да трепериш има само една причина, напрегнат си. Ако се отпуснеш не може да трепериш. Това е физически невъзможно.Щом се отпуснете ще станете добър говорител. Затова репетирайте не само изказването, но и отпускането.

52. Не щраквайте бутона за изключване.
“Повечето хора успяват, защото са твърдо решени да успеят. Понякога хора със средни способности постигат изключителен успех, защото не знаят кога да спрат". Джоржд Алън - треньор.
Създайте си навика да не щраквате бутона за изключване твърде рано в даден процес. Не отхвърляйте себе си като ръководител или екипа си като производител. Колкото по - малко сте склони да спрете, толкова по - голям мотиватор ще бъдете.

53. Водете с ентусиазъм.
“Нищо велико не е било създадено без ентусиазъм". Ралф Уолдо Емерсън.
Ентусиазмът е заразен. Хората обичат да са близо до него. Той ги кара да се усмихват и да работят като вас.

54.Поощрявай хората си да се концентрират.
“Първият закон на успеха е концентрацията - да насочите всичките си енергии към една точка и да се концентрирате в нея без да поглеждате нито на дясно, нито на ляво”. Уилям Матюс -журналист
Всеки път, когато сте разтроен от хаоса около вас, използвайте го да се концентрирате повече.

55.Вдъхновявайте вътрешна стабилност.
Стабилността не е в търсенето й извън вас самите. Може да я постигнете само, ако я търсите навътре в себе си, да насочите огледалото към самите вас и да откриете своя ентусиазъм за работа.
56.Не настоявайте винаги да сте прав.
Има много по вече сила да кажеш на някого: “Знаеш ли, сега като те слушам разбрах, че си прав за това”. Това е човекът, който може да мотивира другите.

57.Събудете се.
“Твърде много хора мислят повече за сигурността, вместо за шанса. Изглежда, че те повече се страхуват от живота, отколкото от смъртта”. Джеймс Ф. Баймс
Новият век отправя и нови изисквания, а те са:
  • По голяма способност за работа в условията на нововъведения.
  • Самоуправление.
  • Лична отговорност и самоуправление.
    Времето ще продължава да се променя. Трябва да свикнем да живеем с промените.
58.Винаги давайте личен пример.
“Чувам и забравям. Виждам и помня. Правя и разбирам”. Конфуций
За да мотивирате наистина, говорете по - малко и правете повече демонстрации.

59.Фокусирайте се като обектив.
“Повечето успели хора, които познаваме, повече слушат, отколкото говорят”. Бърнард Барх.
Когато хората са по-отворени към другите и се фокусират в тях като обектив, това им спестява много време в дългосрочен план. Това е така, защото отнема по-малко време да се управлява мотивиран екип, който ви вярва, отколкото да работите с деморализирани и разтроени хора.
60.Мислете за мениджмънта като за нещо лесно.
“Винаги си мислете за това, което трябва да направите като за нещо лесно и така ще бъде” Емил Куе.
Необходимо е да разберете силата, която мисълта упражнява в света на ръководството. Ключът за това е мисленето. Виж. Повече във Философия на успеха.

61.Култивирайте силата на убедителността.
“ В организациите истинската сила и енергия се генерират от взаимоотношенията. Видовете отношения и способността да ги създаваме са по-важни от всякакви задачи, функции, роли и позиции.” Маргарет Уетли
Ако вградите убедителността във вашата личностна система на поведение и в управленския си подход, нещата във вашия личностен живот, и във вашия екип ще се променят в положителна посока.

62.Сложете край на несъгласието.
“Най-добрият начин да имате добра идея е да имате много идеи”Лайнъс Полинг-учен,нобелист
Неспособността на мениджъра да удържа своето неудобрение кара работника да се чувства неудовлетворен. Понякога се налага да се изрази несъгласие, но колкото по-рядко се прави толкова по-добре за работата на екипа.

63.Не спирайте да учите.
“Ръководителите израстват, не се произвеждат” Питър Дракър
Не спирайте да учите, не се представяйте като човек, който знае всичко. Щастието е в растежа. Щастливи сме когато израстваме.

64. Научете се какво ръководенето не е .
“Великите ръководители са като най-добрите диригенти. Те отиват отвъд нотите, за да достигнат до магията в музикантите” Блейн Лий.
Ако непрекъснато повтаряте, че вие сте шефът, това е знак на несигурност. Военният дух на управление не е актуален. Магията, днес , е в изпълнителите и екипа.

65.Изслушвайте хората си.
“Аз се забавлявам повече и постигам по-голям финансов успех, когато спра да се опитвам да получа онова, което искам, и започна да помагам на другите хора да получат онова, което те искат-“Спенсър Джонсън
Разберете какво искат хората ви, включете техните цели в целите на екипа.Така ще получите дългоочакваната мотивация.

66. Не твърде сериозно.
Най-мотивираните хора не вземат себе си особено сериозно.
“Ангелите могат да летят, само защото приемат себе си леко.”Гилбърт Честъртън.

67.Спазвай всички свои най-дребни обещания.
“Големите неща не се правят с един замах, а със серия от малки неща, свързани заедно.” Винсент Ван Гог.
Хората биват мотивирани от онези, на които вярват. Доверието се печели не само с големите неща, но много по-вече с малките.

68.Давай сила на другия.
“Когато възнамерявам да убеждавам някого, една трета от времето прекарвам да мисля какво точно смятам да му кажа и две трети да мисля за него и за това какво ще ми каже той” Ейбрахам Линкълн.
Целта е да накарате хората да се съгласят да работят с вас. Страхът кара човека от отсрещната страна да се отдръпва и да не се съгласява. Хората не искат да им пробутвате вашите идеи, те сами искат да са в центъра на вниманието. Те искат това да е тяхна идея. Затова задавайте въпроси и оставете хората, които ръководите,сами да поемат ангажимента.Това засилва мотивацията.

69.Не забравяйте да дишате.
Енергията, интензивността на работа, вида на ръководителя са под непрекъснато наблюдение. Това е причината, поради която трябва да се научим да дишаме дълбоко и после да ръководим. Само така може да се вдъхновява. Самата дума “Вдъхновявам” означава вдишване.

70.Времето е ваше.
“Започнете с необходимото, после с онова, което е възможно и ще видите, че правите и невъзможното.”Св. Франциск
Всички разполагаме с 24 часа. Само вие имате властта да изберете онова, което искате да правите в този период от време.
71.Използвайте силата на крайните срокове.“Най-добрият начин да предсказвате бъдещето е сами да го създавате” Питър Дракър.
Крайните срокове подтикват към действие. Ето защо когато искате да задействате хората поставете краен срок.

72. Преобразувайте тревогата в загриженост.
“Целта на трудностите е да ви раздвижат, не да ви обезкуражат” Уилям Чанинг- психолог.
Хората биват мотивирани от онези, които са влюбени в живота.
73. Нека съзнанието ръководи сърцето ви.
”Мисли със седем хода напред” Каспаров.
Решавайте какво искате и след това мислете как да го постигнете. Не забравяйте крайния резултат, когато искате нещо от екипа.
74. Създайте култура на благодарността.
Най добрия начин да мотивирате другите като си задавате въпроса.” Кое е най- доброто, което мога да направя , за да накарам екипа ми да прави повече от онова, което искам ?”
Хората имат нужда да чувстват признание и за най малкото нещо, което правят. Така се чувстват оценени. Нищо не трябва да остава незабелязано и невъзнаградено. Това е култура, която увеличава продуктивността.
75.Използвайте отговорността.
Отговорност означава да си способен на ответна реакция. Отговорността не е задължение. Тя е приемане на компанията и екипа като свои.
76. Вземете няколко урока сами.
Големият успех изисква тренировки и обучение. Хората
, ако не бъдат обучавани, никога не могат да постигнат максимума на своите възможности.
77. Нека да стане днес.
Ключът към успеха е да правите важните неща, но да ги правите сега.
78.Опознайте вътрешното.
"Погледът ви ще се проясни само когато погледнете в своето собствено сърце. Онзи, който гледа навън само мечтае, а който гледа навътре се пробужда” Карл Юнг.
79. Забравете за провала.
” Животът прекаран в грешки е не само по достоен, но и по полезен от живота, прекаран в правенето на нищо.” Джордж Бърнард Шоу.
Хората имат нужда да просперират и да изпъкват като специалисти.
80. Създайте си визия. Визия за бъдещето. Визия за това какви точно искаме да бъдем и да се впишем в тази картина, сякаш тя вече се случва. Създайте си визия. Изживейте я.

81.След консултации да идва действие

82.Спрете да поглеждате през рамо.
“ Смелостта не е отсъствието на страх. Тя по- скоро е разбирането, че нещо друго е по-важно от страха.” Амброуз Редмунд.
Няма нещо, което да убива мотивацията повече от човек около вас, който винаги се опитва предвижда мнението на другите хора.
Най- страшният капан за един ръководител е да започне да се ослушва какво неговите собствени ръководители мислят за него във всеки един момент , както и показно да прави неща, с които да впечетли вишестоящото ръководство.

83. Води като продаваш.
“Всеки живее като продава нещо” Робърт Стивънсън
Знам какво имате пред вид и предлагате нова идея.

84. Придържайте се към принципа.
“Дисциплинирайте себе си и няма да се налага да дисциплинирате другите”Джон Удън.
Трябва да си заслужите правото да бъдете горди и самоуверени.

85. Създайте свои взаимоотношения.
“Трябва да се отнасяме съзидателно към другите, вместо само да реагираме.Първата стъпка по пътя на освобождаване от навика да реагираме на хората, които управляваме, е да си зададем един прост въпрос- Защо трябва моето щастие да зависи от мислите , които преминават през нечия чужда глава ?” Уолдо Емерсън

86. Не се страхувайте да отправяте молба.
Молете за каквото искате хората нагоре и надолу в иерархията. Когато отговорът е “да” информирайте екипа.

87. Не променяйте себе си.
“Изисква се огромно усилие на смелостта , за да признаете пред себе си, че по какъвто и да било начин вие не сте съвършен” Чери Хюбър.
Вие не трябва да се променяте.Трябва да промените начина си на живот.

89.Спрете да насилвате нещата.
“Дърпайте конеца и той ще ви последва, където пожелаете.Тикаите го и той изобщо никаде няма да отиде” Дуайт Д. Айзънхауър
Сливане на силите, а не насочване една срещу друга. Искам да управлявам естествената енергия на моите хора. Нямам желание да и се противопоставям или да и вредя. Аз искам да управлявам тяхната естествена вътрешна енергия за постигането на общи цели- за тях и за мен.

90. Опознайте се.
“Началникът създава страх, ръководителят доверие. Началникът стоварва вината, ръководителят поправя грешките. Началникът знае всичко, ръководителят задава въпроси. Началникът превръща работата в робия. Ръководителят е прави итересна.” РъселХ.Юинг , писател

91. Да дойде от бъдещето
“Дълбоката сложност на ръководството се изразява в необходимостта от визия. Не може да биете барабана , ако не знаете какво искате.” Тиодор М.Хезбърт.
Постоянното припяване на старите неща деморализира екипа. Всичко е за сметка на бъдещето. Вие ще мотивирате хората в степента , в която проявявате постоянство като източник на информация и сте във връзка с бъдещето на екипа.

92.Научете ги сами да се учат.
“Ако искате един човек да държи на вас, никога не го карайте да се чувства , зависим от вас. Накарайте го да чувства, че вие по някакъв начин зависите от его.” генерал Джордж Маршъл.

93.Спрете да се извинявате за промяната. Всяка промяна се прави с единствена цел да се засили жизнеспособността на организацията.

94.Оставете хората да го намерят.
Никога няма само един правилен начин да направиш нещо. Оставете хората да развият свои собствени пътища. Хората мотивират сами себе си по собствен начин, ако внимателно ги поведете в тази посока.

95.Бъдете безжалостен оптимист.
“Ръководителят е продавач на надежди” Наполеон Бонапарт.
Оптимизмът изисква кураж и енергия. Той е сърцето и душата на ръководството.

96.Обръщайте внимание.
Всичко на което обръщаме внимание расте и става по-голямо.

97.Създайте си рутина.
“Търпението и постоянството имат магически ефект, пред който трудностите изчезват и препятствията изчезват.” Джон Куинс Адамс
Повтарящите се модели на нашите действия са резултат на навик, а не на вроден характер. Когато нещо не ни харесва в нашите действия трябва да създадем нов навик на поведение.

98.Възнаграждавайте.
Любовта винаги е съзидателна, а страхът винаги е разрушителен.
“Ако можехте само да обичате достатъчно, бихте били най-могъщият човек на света” Емет Фокс
Основният принцип на мотивацията е да получавате , каквото заслужавате. Съществуват хиляди начини да наградите един работник.

99.Намалете темпото.
Правило: забави и спечели.
Спокойствието означава :
конструктивен разговор;
успешен разговор;
и добри взаимоотношение.

100.Вземете решение да бъдете великолепен, каквото и да правите. Не поглеждайте назад, не съжелявайте за взетото решение. То не трябва да подлежи на промяна. Тогава хората ще ви следват, ще ви обичат и почитат, ще искат да приличат на вас.
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Книги Онлайн

Нейно Злодейство Госпожа Анорексия

45 Неща, Които Ще Те Накарат Да Се Чувстваш Добре
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4 коментара:

  1. Hello, Neat post. There is an issue together with your
    site in web explorer, would check this? IE still is the market chief and a
    good part of people will pass over your fantastic writing due to this problem.



    Also visit my homepage; baseball training
    Also see my website :: major league baseball

    ОтговорИзтриване
  2. Hi there, I do think your web site could be having web browser compatibility problems.

    When I take a look at your website in Safari, it looks fine however, when opening in IE, it's got some overlapping issues. I merely wanted to provide you with a quick heads up! Besides that, fantastic site!

    Have a look at my site ... heart disease

    ОтговорИзтриване
  3. I was wondering if you ever considered changing the structure of your site?

    Its very well written; I love what youve got to say. But maybe you could a little more in the way
    of content so people could connect with it better.
    Youve got an awful lot of text for only having 1
    or two images. Maybe you could space it out
    better?

    Feel free to surf to my site: exerzize ball

    ОтговорИзтриване
  4. Hello there! I know this is kinda off topic nevertheless I'd figured I'd ask.
    Would you be interested in trading links or maybe
    guest authoring a blog article or vice-versa? My site addresses
    a lot of the same subjects as yours and I believe we could greatly benefit from each other.
    If you are interested feel free to shoot me an e-mail.
    I look forward to hearing from you! Excellent blog by the way!



    My webpage mazda rx 8 convertible

    ОтговорИзтриване

Благодарим за коментара! :)